Pages

Tuesday, May 14, 2013

Punca Lelaki Muda Cepat Beruban




1 Keturunan adalah punca utama terjadinya masalah tumbuh uban ketika usia muda. Kalau ada ahli keluarga sama ada ayah atau emak yang mempunyai uban sewaktu muda, kebarangkalian anak-anak untuk beruban juga tinggi.Gen yang berpengaruh dalam tubuh badan seseorang itu akan menyebabkan tumbuhnya uban lalu menyebabkan rambut yang hitam bertukar keputihan. Ramai yang alami kini dan membuatkan mereka rasa bimbang keadaan itu.

2 Kekurangan vitamin B juga adalah punca kepada tumbuhnya uban pada rambut kerana vitamin B adalah sumber penting kepada kesihatan rambut manusia terutama buat mereka yang masih muda.Kurangnya vitamin B dalam tubuh badan, akan menyebabkan terjadinya pigmen pada rambut mereka. Kepentingan vitamin B juga dapat menjaga keseimbangan air dalam tubuh badan, membantu penyerapan lemak dalam usus dan membantu dalam kestabilan metabolisme badan.

Bagi mengatasi masalah rambut beruban ini, remaja boleh mengambil banyak makanan seperti beras merah, kuning telur, susu, jantung dan hati ayam, gandum dan kacang hijau untuk menambahkan vitamin B dalam badan terutamanya kepada kesihatan rambut.

3 Merokok juga penyebab kepada rambut beruban dengan cepat kerana kandungan nikotin di dalam darah yang cenderung menghapuskan zat dan gizi yang diperlukan dalam rambut.

4 Stres atau tekanan perasaan juga boleh menyebabkan uban tumbuh. Tekanan menyebabkan vitamin B berkurangan dalam badan, sekali gus menyebabkan uban tumbuh. Namun jangan terlalu bimbang kerana keadaan itu akan kembali normal semula jika tahap stres anda dapat dikawal dengan baik.

5 Kini terdapat banyak produk pewarna rambut dan syampu di pasaran yang tidak menggunakan bahan yang betul dan baik untuk kesihatan rambut. Jika tidak tahu bahan yang digunakan, jangan sesekali mencuba produk itu dan berhati-hati memilih syampu yang sesuai. Apabila pewarna rambut ini kerap digunakan akan meresap ke dalam pigmen rambut dan menyebabkan uban akan mudah tumbuh dan jangan sesekali menggunakan sembarangan produk tanpa memikirkan baik buruknya di kemudian hari.

6 Malas sangat untuk mencuci rambut dan tidak menggunakan syampu. Ada pula sabun badan digunakan untuk rambut? Bahan yang digunakan dalam sabun mandi dan syampu berbeza dan sabun tidak sesuai digunakan untuk mencuci rambut. Sila ingat dan faham betul-betul...

Perkara ini sering terjadi kepada kebanyakan remaja lelaki yang memang malas menjaga rambut. Apabila rambut beruban, nak salahkan siapa? Bila tumbuh uban baru menyesal dan kecoh nak buat rawatan rambut yang menelan belanja yang agak mahal.



----------------------------------

Kandungan Ginseng dapat merawat rambut beruban dan mengalakkan pertumbungan rambut. Sesuai utk lelaki...
Gabungan Safed Ali Ginseng, Tongkat Ali, Kucingan mampu berikan stamina dan melambatkan pancutan, malah anda akan merasakan setelah pancutan zakar anda masih lagi keras dan boleh lagi membuat dayung tuk puaskan isteri Pm Sekarang!! atau Whatsup 018 263 7833 
PM Maskulin Power

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...