Pages

Friday, May 24, 2013

Kelebihan Herba Saw Palmetto Herba Kuat Lelaki Eropah




Saw palmetto adalah pohon  jenis palma  yang banyak tumbuh di Barat Indies dan Tenggara Amerika terutamanya Florida, di persekitaran Everglades.

Saw Palmetto, yang nama botaninya ialah Serenoa repens, umumnya dipasarkan bagi tujuan rawatan ‘Benign Prostatic Hyperplasia’ atau BPH. Di Amerika, genus/species ini dikenali sebagai Serenoa repens. Di bahagian lain di dunia ia dikenali sebagai Sabal serrulatum, Sabal serulata, Sabalis serulata, Sabalis serulatae, Serenoa serrulata, Serenoa serrulatae dan berbagai lagi panggilan mengikut lokaliti dimana ia tumbuh. Sementara Saw Palmetto, (nama umum yang biasa digunakan), sering dikenali sebagai  Sabal, Sabal Fructus, Fructus Serenoae, Sägepalme, Sägepalmenfrüchte.

Kegunaan dan kebaikan

Adapun khasiat dan manfaat Saw Palmetto telah diketahui sejak berabad lamanya oleh penduduk asli Florida yang sangat  bergantung dengan buahnya sebagai antara makanan utama. Ia juga termasuk sebagai sebahagian herba penawar masalah lelaki bagi masyarakat Indies.

Kini herba ini digunakan secara meluas terutamanya bagi merawat kes yang berkaitan dengan BPH (nonmalignant enlargement of the prostate gland). Ada beberapa factor telah dikenalpasti memainkan peranan penting dalam perkembangan BHP. Diantaranya ialah fungsi testes dan paras kritikal androgens sebagai satu keperluan dalam perkembangan BHP. Keduanya adalah  berlakunya perubahan metabolisma prostatic androgen yang cenderung  kepada terkumpulnya dihydrotestosterone (DHT), Ketiganya pertambahan nisbah plasma estrogens dengan androgens.

Kajian klinikal terakhir membuktikan bahawa ekstrak saw palmetto sangat bermanfaat dalam BPH. Adapun mekanisma tindakbalasnya dalam merawat BHP adalah dengan menghalang perubahan testosterone kepada DHT, agen yang bertanggungjawab dalam pembesaran prostate. Disamping itu ekstrak saw palmetto juga menghalang ‘binding’ DHT dengan ‘receptors’ yang menghalang tindakbalasnya. Ia juga menunjukkan kesan inhibitory bagi androgen dan ‘estrogen nuclear receptors’. Bagaimanapun ia berlaku tanpa mengganggu paras testosterone, follicle-stimulating hormone, dan luteinizing hormone. Terlebih penting Saw Palmetto tidak mendatangkan kesan paras  PSA, oleh itu ia tidak menghalang untuk dilakukan  ujian PSA untuk mengesan kanser.

Hari ini Saw Palmetto kekal sebagai herba  utama bagi rawatan prostat, mengatasi herba-herba lain atau kombinasinya dengan herba-herba lain. Fungsi lain yang popular dalam hal penggunaan yang berkaitan dengan viagra alami dan impotensi.

Kandungan Saw Palmetto dalam Vimax mampu merawat masalah mati  pucuk, air mani tak subur ....

Banual produk herba kuat lelaki masukkan herba ini dalam ubatan mereka antaranya Kamaherbs, Umar 1001, Vimax dan lain-lain...Jadi tak hairan produk ini mendapat testimoni yang tinggi dalam mengubati masalah mati pucuk dan air mani tak subur.
---------------------------------------------------------------------------------





Keluaran terbaru Product Umar 1001 Rahsia lelaki, diformulasi dari herba mewah di ambil dari seluruh pelusuk dunia. Gabungan ekstrak herba ini dibuat bagi membantu masalah kesihatan lelaki.

Berlainan dari product yang ada dipasaran kerana makanan kesihatan ini dibuat berperasa Lemon supaya anda tidak jemu untuk meminumnya.

kandungan herba seperti
Saw Palmetto - Herba Kuat Eropah
Tongkat Ali - Herba Kuat Malaysia
Ashwaganda - Herba Kuat India
Macca - Herba Kuat Peru
perasa Lemon.

Testimoni dari emel

Hosni, Kota Bharu
•Setelah 6 bulan berkahwin, isteri saya selalu bermasam muka setelah kami bersama. Faham-faham lah apa sebabnya. Setelah saya di perkenalkan dengan Umar oleh jiran saya, masuk kotak ketiga saya guna, saya mula dapat merasakan perbezaan pistol saya. Isteri saya juga mengakuinya dan jarang lagi bermasam muka setelah kami bersama. Umar memang best, hidup Umar.

Haji Yaakob, Perlis
•Badan saya selalu kepenatan jika berjalan. Kadang-kadang rasa tenaga sudah kehabisan jika menaikki tangga lima ke enam langkah. Tapi setelah menggunakan Umar, saya rasa badan semakin sihat serta dapat menaikki tangga lima ke enam langkah tanpa rasa penat seperti sebelumnya. Saya akan terus gunakan Umar jika terus diberikan rezeki oleh allah.

Pakcik Deraman, Penang
•Saya dah hampir 2 tahun mengalami sakit-sakit sendi serta masalah urat saraf. Nak pergi masjid pun terpaksa gunakan tongkat. Tapi setelah menggunakan Umar sebanyak 3 kotak, alhamdulillah saya tak perlu gunakan tongkat lagi untuk ke masjid. Kesihatan saya semakin baik dan rasa macam muda semula. Terima kasih Umar.

Ahmad Zamli, Baling
•Saya alami masalah buang air besar serta susah untuk tidur.. Mula2 isvteri saya yang menggunakan Umaira. Dia mengidap kencing manis dan darah tinggi. Setelah nampak perubahan ketara pada dirinya, saya pun terasa ingin mencuba Umar pula. Memang berkesan, setelah 3 minggu menggunakan Umar, saya dapat buang air dengan lebih selesa serta tiada masalah tidur lagi.


Berminat nak order Berminat pm http://www.facebook.com/maskulinpower
Whatsup/sms 018 263 7833 (umar)

Kenali Vimax

Pertama sekali, Vimax adalah makanan tambahan (atau Food Supplement) untuk para lelaki. 100% diformulasi dan diperbuat daripada herba - herba terhebat.

Vimax terdiri daripada formulasi herba - herba terbaik seperti Epunedum Sagitum (Horny Goat Weed), Ginkgo, Ginseng, Saw Palmetto, Cayenne Fruit untuk menjadikannya Pil Herba #1 untuk para lelaki. Formulasi ini dirumus untuk memberikan kesan dan faedah yang sering diidamkan oleh lelaki seperti saiz, ereksi mantap, ejakulasi dan orgasma yang hebat, libido yang sihat serta stamina yang tinggi. Dengan kata lain, Vimax mampu membawa faedah bukan sahaja untuk prestasi dan kepuasan seksual, juga untuk kesihatan lelaki pada amnya.

Dengan amalan Vimax, lelaki mampu keluar dengan lebih YAKIN dan KONFIDEN . Dan ini adalah bersifat KEKAL . Vimax memberikan kesan dan faedah yang KEKAL .

Berminat nak order Berminat pm http://www.facebook.com/maskulinpower
Whatsup/sms 018 263 7833 (umar)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...