Pages

Sunday, June 16, 2013

Selebriti Keturunan Mamak

India Muslim adalah mereka yang berketurunan India dan beragama Islam. Tamil, Kerala, Punjabi, Sindhi, Mahratta, Hydrabad dsb tergolong dalam India Muslim.
sitibaru5

Di Malaysia, majoriti India Muslim bertutur dalam bahasa Tamil. Justeru itu terma India Muslim lazimnya ditujukan kepada mereka yang bertutur dalam bahasa tersebut.
Di Malaysia, India Muslim juga dikenali sebagai Mamak, DKK (Darah Keturunan Keling), Keling dan Jawi Peranakan.
Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhari, Zainuddin Mydin, Siti Nurhaliza binti ‘Thaarudeen’, Hakim Haidar Mohd Noor, Ahmad Nawab, Akbar Nawab, P Ramlee, Man Bhai, Tan Sri Elyas Omar, Tan Sri Abul Hassan, semua mereka adalah dari keturunan India Muslim.
Tan Sri CM Yusuf, speaker pertama parliament Malaysia adalah mamak. Begitu juga pengerusi tetap UMNO Tan Sri Sulaiman ‘Ninam’ Shah. ‘Ninam’ adalah singkatan untuk ‘Naina Mohamed’.
Bekas Ketua Menteri Sabah Dato Haris Salleh dan Musa Aman, Ketua Menteri Sabah hari ini adalah mamak. Mereka bukan dari keturunan Pushtun, Pakistan atau Yemen. - sumber http://zubir5588.blogspot.com/

----------------
Ada sapa2 tahu?
Aku pun tak pasti samaada info ni betul ke tidak, jadi korang jangan pecaya sebulatnya...hanya empunya diri yang tahu....ambil saja sebagai informasi tambahan...mungkin betul mungkin tidak ...korang boleh cek sendiri dan letakkan komen di blog ini....

----------------


 Jantan Gel - Seks Lebih Lama
Info lebih http://bit.ly/123J1Kq


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...