Pages

Wednesday, June 5, 2013

Kajian Emas di Nusantara

Sebagai orang kampung yang duduk di ceruk bandar, menumpang kasih Allah mencari rezeki pagi dan petang maka tergerak lah hati saya untuk menyumbang sebarang dua buah pemikiran supaya boleh dijadikan “escapism” dari masalah politik yang semakin hari semakin rumit untuk ditangani.
1. Selama ini kita selalu baca dan buat kajian tentang Tanah Ophir dari penyelidik Melayu tetapi kali ini saya bawa saudara semua sekelian melihat tanah tersebut dari kaca mata barat berdasarkan dokumen-dokumen terbitan Iluminati yang disampaikan kepada saya.
2. Kalau ikut kajian barat dan bukti-bukti gambar yang saya lihat, Ophir sebenarnya merujuk kepada Filiphina di mana aktiviti perlombongan emas berkualiti tinggi masih dijalankan di negara itu.
3. Ophir juga merujuk kepada nusantara itu sendiri di mana rantau ini kaya dengan galian emas, dari Semenanjung Malaysia hinggalah ke Kemboja.
4. Tidak ada disebut bahawa secara spesifik Ophir itu adalah Gunung Ledang, kerana jika Ledang itu adalah Ophir, sudah tentu sehingga ke hari ini, kerajaan kita sudah pun mengali emas di situ. Kewujudan Ophir dinyatakan dalam Bible Perjanjian Lama.
5. Emas itu sendiri terdiri dari galian bumi, harta-harta karun yang ditinggalkan oleh kerajaan dahulu kala seperti Srivijaya dan mungkin kesuburan tanah-tanah di sini juga
OPHIR DI FILIPHINA
6. Saya secara peribadi telah melihat gambar-gambar aktiviti perlombongan emas yang dijalankan oleh “tangan-tangan yang tidak nampak” ini di kawasan pergunungan atau bukit bukau yang dikatakan “Ophir” di Filiphina.
7. Kandungan tanah di kawasan tersebut mempunyai peratusan emas yang sangat tinggi berbanding dengan kandungan tanah di Gunung Ledang.
8. Sejak dari 4,000 tahun yang lampau, pendatang Yahudi telah bergerak masuk ke Filiphina dan mereka ini mempunyai kaitan dengan puak ke 13 Yahudi dan mereka ini datang dari keluarga-keluarga besar Yahudi pada masa itu iaitu
Datu Gerson, Datu Merari dan Datu Cohat.
9. Ini menjelaskan mengapa masyarakat di Filiphina dan Sabah menggunakan gelaran“Datu”.
10.”Datu” ini pula bermaksud Decree, pembuat peraturan atau pemerintah dan datang dari perkataan Yahudi iaitu Yashear-Dath dan Seser-Dote atau Paderi Yahshurun (Israel).
ketulan emas yang ditemui di Lahad Datu
(GAMBAR DI ATAS ADALAH EMAS YANG DITEMUI DI KAWASAN PERAIRAN SABAH)
11.Pihak Iluminati akhirnya menjumpai puak ke 13 ini kerana bahasanya mengandungi beberapa perkataan Hebrew lama dan ini lah bahasa yang dipercayai digunakan oleh Nabi Adam semasa turun ke dunia.
12.Bahasa Tagalog dan Visaya yang diguna dalam kehidupan seharian Filiphina misalnya mempunyai akar bahasa Kawi yang sekarang ini sudah pupus dan asal usul bahasa Melayu dan Jawa juga mempunyai kaitan dengan Kawi ini.
13.Kira-kira 1,500 perkataan dalam bahasa Tagalog dan Visaya adalah Hebrew, 5,000dari bahasa Sepanyol dan kira-kira 3,500 merupakan perkataan dari Melayu atauIndonesia secara ringkasnya.
14.Mengikut dokumen tersebut, aktiviti perlombongan emas, tembaga, besi dan lain-lain logam di Ophir ini telah bermula sejak dari beribu tahun sebelum pihak Sepanyol tiba di Filiphina, malahan kualiti pertukangan tangan penduduk Ophir yang dikenali sebagai bangsa Moro hari ini sangat baik mengatasi mutu Eropah.
15.Rekod sejarah telah menunjukkan, raja-raja dan orang-orang Moro yang menjadi penjaga Ophir di Filiphina ini dahulunya sangat kaya sehinggakan segalanya termasuk pinggan, mangkuk diperbuat dari emas.
16.Kerja tangan emas milik bangsa ini juga ditemui di beberapa tapak Piramid di Mesir.
17.Dikatakan Nabi Sulaiman atau yang di panggil Yahdidi Yah oleh orang Yahudi ini telah membangunkan tentera laut yang kuat untuk mengangkut emas-emas dari Ophir ke negaranya.
18.Saya harap dengan penjelasan ini, para pembaca tidak perlu berteka teki di mana lagi kedudukan Ophir yang sebenarnya.
19.Kalau anda mahu percaya Ophir itu adalah Ledang, terpulanglah.
20.Saya secara peribadi beranggapan Ophir itu bukanlah merujuk kepada sebuah Gunung tetapi bagi saya ia mungkin merupakan gambaran satu kawasan iaitu Nusantara itu sendiri.
21.Ketika Barat masih lagi hidup dalam kemunduran, nusantara sudah mempunyai peradaban yang tinggi dan kekayaan yang tiada tolok bandingnya melalui kerajaan-kerajaan purba yang berdiri di rantau ini dan kita lihatlah tinggalan arkeologi yang tertinggal di Indonesia seperti Borobudur dan Angkor Watt di Kemboja.
KEBANGKITAN NUSANTARA
22.Ramai pihak menyentuh tentang kebangkitan Islam di nusantara, khususnya kalau dari segi perpektif orang Melayu, Islam itu akan bangkit dari Tanah Melayu itu sendiri.
23.Kebanyakkan ahli konspirasi mengaitkan kebangkitan nusantara dengan emas-emas rahsia yang boleh menandingi empayar pengikut Iluminati iaitu Rothchild.
24.Dari apa yang diberitahu kepada saya, sebenarnya tidak ada emas-emas rahsia yang kononnya akan membantu kebangkitan Islam akhir zaman ini.
penemu emas-emas milik Jepun ini dibuat oleh kumpulan penyelidik Melayu
25.Kalau emas yang dimaksudkan tersembunyi di alam bunian atau alam jin, saya tidak nampak kaitannya dengan kita (masing-masing berurusan dengan alam masing-masing).
26.Jika anda tanya pada saya, adakah kebangkitan nusantara akan berkait dengan emas, saya menolak kepercayaan ini.
27.Saya akan beritahu, kebangkitan nusantara akan berlaku apabila penduduknya kembali dan menggunakan Al Quran.
28.Al Quran adalah mukjizat
29.Al Quran adalah buku sejarah dan semua ilmu serta mukjizat pada Nabi dahulu terkandung di dalam Al Quran, anda mahu ilmu menarik emas pun ada di dalam Al Quran.
30.Keamanan dan kekayaan yang bakal berlaku pada akhir zaman nanti bukan disebabkan dunia ini dilimpah dengan kekayaan emas dari nusantara yang kononya disembunyikan sekaran ini.
31.Kekayaan untuk semua manusia akan berlaku apabila sistem kapitalis, sistem yang diperkenalkan oleh para pengikut syaitan ini hancur dan digantikan dengan sistem Islam yang akan memberikan kesamaan kepada seluruh umat manusia.
32.Saudara-saudara, sekian lah sahaja dan berhentilah dari berfantasi, mai lah kita berpijak di bumi nyata. 
 -----------------------------
Penaja atikel



Herbal Rimba ialah suatu rumusan herba rimba yang menggunakan bioteknologi dari gabungan ekstrak herba yang asli dan selamat digunakan. Produk ini telah digunakan sejak dahulu lagi dan telah dibuat kajian dan naik taraf secara teknologi bio oleh pakar perubatan biokimia dan herba.

Ia menolong dalam meningkatkan tenaga dan tahap kesihatan. Ia memperbaiki serta melancarkan peredaran darah dan meningkatkan kesihatan ginjal.

Kegunaan Utama :

* Meningkatkan keinginan seks dan besarkan zakar
* Menambah stamina.
* Menggiatkan pengeluaran air mani.
* Meningkatkan pengeluaran hormon serta meningkatkan kesuburan.
* Merangsangkan saraf deria.
* Merangsang dan meningkatkan tahap kesihatan keseluruhan sistem badan.
* Petua untuk ginjal, jantung dan hati.
* Meningkatkan tenaga, memperbaiki dan melancarkan peredaran darah.
* Menguatkan tulang belakang, tulang dan memperbaiki sistem imunisasi.
* Petua untuk buah pinggang, jantung dan hati.
* Petua untuk masalah urinari dan pembesaran.


Kandungan herba:

Radix Acalypha Indica, Radix Eurycoma Longifolia, Andrographis Paniculata, Stemona Tuberosa, Symilax myosotiflova, Quercus Infectoria, Labisa Pumila, Rhizoma Curcuma Longa, Rhizoma Zingiber officinale, Parameria Poly neura, Flos Eugenia Caryophyllata

Ramuan herba : Setiap kapsul Herbal Rimba (400mg) mengandungi :


Aturan pemakanan Herbal Rimba

1. Diambil secara tetap pada waktu pagi selepas 1 jam sarapan, waktu perut tidak telalu kenyang dan tidak terlalu lapar. (untuk peningkatan stamina seks, diambil sekurang-kurangnya 1 jam sebelum bersama.

2. Digunakan apabila perlu untuk meningkatkan stamina seks ketika bersama, 1 biji. Efektif selama 48-72 jam.

2.Elakkan minuman bergas, air teh , makanan bersantan, pisang, air kelapa , air limau atau makanan yang masam seperti jeruk.


3. Bagi pengidap kencing manis kronik:
1. Hari pertama – hari ketiga : (1 biji/sehari) makan 1 biji diwaktu malam.
2. Hari keempat – hari ketujuh : (2 biji/sehari) makan 1 biji pagi dan 1 biji malam.
3. Hari kelapan – hari ke-15 : (4 biji/sehari) makan 2 biji pagi dan 2 biji malam.



* Pastikan anda meminum air lebih 8 gelas/sehari. Sebaik-baiknya 3L air meniral, kecuali pesakit komplikasi buah pinggang dan pengguna dialisis.

100% jaminan berkesan!

KELULUSAN OLEH :


1. KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA 
2. PIHAK BERKUASA KAWALAN DADAH
3. JAKIM


Testimoni


Anda yakin isteri anda puas?
Tingkatkan tenaga batin anda
Pm Sekarang!! Maskulin Power "Like" dapatkan diskaun
SMS/Whatsup/Line/We Chat 018 263 7833 / SMS 013 308 4906 <MASKULIN> PM http://www.facebook.com/maskulinpower

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...