Pages

Friday, May 4, 2012

5 Peranan Hormon Seksual Lelaki Testostron




Hormon Testosteron adalah salah satu hormon Yang di produksi tubuh, disamping Hormon STEROID ada Hormon ESTROGEN,hormon PROGESTROGEN
dan fungsi hormon TESTOSTERON sebagai berikut
1)Dorongan Seksual.
Hormon Testosteron adalah hormon Androgen utama pada organisme burung jantan berfungsi sebagai dorongan seksual.
2)Perkembangan fisik.
Hormon testosteron bertanggung jawab untuk perkembangan fisik,mempengaruhi pertumbuhan tulang,otot,dan perkembangan penis dan testis serta produksi sperma.
3)Suara. Hormon testosteron bertanggung jawab memperdalam kemampuan berkicau bagi burung jantan.
4)Energi.
Testosteron berperan penting sebagai faktor energi tubuh yang kadang lemah bila kekurangan hormon tersebut.
5)Suasana hati.
Testosteron juga sangat penting berperan sebagai pengendali suasana hati emosi burung,bila kekurangan hormon ini menjadi salah satu penyebab emosi yang tidak setabil,yang bisa berakibat ngedon mental.
Pakan dan vitamin yang terkandung zat pemicu produksi hormon Testosteron adalah makanan yang mengandung zat Zinc, vitamin A,E,B esensial,B5,B6,B12, .

Penelitian menunjukkan bahawa, kemuncak hormon testostron adalah pada umur 25, kemudian menurun secara stabil sebanyak 2% setiap tahun. Pada umur 60 tahun, hormon ini hanya ada 45-50%. Penurunan yang lebih extrim pada perokok dan org yang minum alkohol

Pengambilan Tongkat Ali terbukti secara saintifik meningkatkan hormon Testostron
-----
Nak Tambah Tenaga dan Stamina?-gabungan Safed Ali Ginseng, Tongkat Ali, Kucingan mampu berikan stamina dan melambatkan pancutan, malah anda akan merasakan setelah pancutan zakar anda masih lagi keras dan boleh lagi membuat dayung tuk puaskan isteri Pm Maskulin Power

Bro...ini adalah hasilnya..
Ø Minggu 1 – 4, didalam beberapa minggu pasangan mereka telah merasa kelainan pada saiz dan ereksi yang bertambah baik.
Ø Minggu 5 – 8, selepas sebulan atau dua anda pasti merasa penis anda lebih gemuk, lebar dan panjang. Pasangan mula memuji kehebatan ereksi yang keras, padat dan saiz yang lebih EXTRA pada kadar 1 – 1 ½ inci.
Ø Minggu 9 dan seterusnya, saiz penis akan bertambah kepada sekurang-kurangnya 2 – 3 inci, bukan hanya saiz, ereksi anda seolah-olah kembali kepada umur remaja.
Yang paling penting saiz penis anda akan kekal begitu insyallah...Jom PM Maskulin Power Pm Maskulin Power

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...